Articol

[Audio – Temele copilului] Inevitabil, te vei confrunta cu aceasta problema (Episodul 12)

De Urania Cremene ·
07 aprilie 2016

Acum cativa ani am vrut sa merg intr-o mini-vacanta de weekend cu cativa dintre prietenii mei.

Am inceput sa dau telefoane “in stanga si-n dreapta” ca sa mobilizez grupul de prieteni.

La un moment dat, am sunat o familie care avea 3 copii.

I-am intrebat:

“ – Hey! Vreti sa veniti cu noi weekend-ul acesta sa ne relaxam intr-un loc placut, linistit…?”

“ – Da! Ne-ar place tare mult si ne dorim sa venim!

Dar…

… avem de facut TEME!” 🙁

Daca ai copii care sunt deja la scoala, probabil ca ai trecut si tu prin cel putin o situatie in care a fost nevoie sa renunti la o parte din timpul tau ca sa faci teme cu copilul.

Fie nu a reusit sa se descurce singur si a fost nevoie sa-l ajuti, fie nu prea vrea sa faca teme si e nevoie sa insisti foarte mult sau sa stai langa el pana te asiguri ca le face.

Daca nu ai inca un copil suficient de mare, ce pot sa spun este ca in cele din urma, ai toate sansele sa ajungi si tu intr-o astfel de situatie. 🙂

Pentru ca va merge la scoala si, probabil, va fi nevoie uneori sa renunti la timpul tau ca sa-l ajuti sa faca teme sau sa te asiguri ca le face.

Din ce observ la seminarii si workshop-uri, exista multi parinti care “se plang” de problema temelor:

“Sunt prea multe!”

“Sunt prea putine!” 🙂

“Copilul nu stie sa le faca si trebuie sa stau langa el sa-l ajut.”

“Copilul nu vrea sa le faca si trebuie sa stau langa el ca sa ma asigur ca le face.”

Lista poate sa continue…

Cred totusi ca exista solutii la toate aceste probleme.

Iar in cea mai recenta conversatie pe care am avut-o cu Adriana Titieni, am vorbit despre aceste solutii.

Te invit sa asculti si tu inregistrarea conversatiei noastre si sa descoperi:

  • Care cred ca ar trebui, de fapt, sa fie rolul temelor si logica lor
  • Cum ai putea sa te raportezi diferit la sistemul de invatamant actual si la problema temelor
  • Ce ai putea sa faci ca sa-l “imprietenesti” sau “reimprietenesti” pe copilul tau cu temele
  • Daca exista intr-adevar o legatura intre performanta scolara si teme

Cred ca iti vor fi utile aceste informatii chiar daca al tau copil inca nu merge la scoala.

Pentru ca asa cum ti-am spus, vei ajunge curand acolo si cred ca e de preferat sa te pregatesti din timp si sa previi situatiile inainte sa devina prea dificile sau neplacute.


TRANSCRIPT:

Click aici ca sa descarci transcriptul pentru aceasta inregistrare audio.

P.S. Te invit sa-mi lasi un comentariu mai jos si sa-mi spui care sunt problemele cu care, poate, te confrunti legat de temele copiilor tai si hai sa vedem ce solutii putem gasi.

Iti multumesc! 🙂

12 răspunsuri

  1. Iata si exemplul tau vine sa intareasca realitatea pe care o aud de la atat de multi parinti, cadre didactice si copii.

    De aceea as pune accentul pe invatare si valoarea invatarii, nu pe teme si note. As pune accentul pe a-i invata pe copii sa gandeasca, nu sa memoreze.

    Sper ca voi sa reusiti si una, si alta si mutle altele.
    Toate cele bune si tie!

  2. Draga Dorina,
    atata vreme cat stai langa el, ii reamintesti, il verifici, el intelege ca responsabilitatea temelor este a ta.
    Despre cum sa cresti responsabilitatea copilului pentru teme (ca si pentru alte arii din viata lui), ar fi mult de discutat… Am un modul intreg online despre acest subiect, in programul All About Parenting.
    Responsabilitatea se invata, nu ne nastem cu ea. Daca fiul tau nu a primit aceste lectii (nu doar in privinta scolii), e posibil sa continui mereu amintindu-i, reamintindu-i si verificandu-l.
    Sper sa gasesti o cale de a schimba asta. Presupun ca este frustrant atat pentru tine, cat si pentru el.

    Cele bune iti doresc si pe curand!

  3. Draga Dan, ma bucur daca reusim sa generam alte perspective. Cred ca in asta consta invatarea continua: in a realiza ca, cu cat afli mai multe lucruri, cu atat esti mai putin fixat in propriul adevar.
    Sotia ta poate asculta si ea podcasturile noastre online, pe site.
    cele bune va doresc!

  4. Asa este. Ar fi bine. Ma bucura faptul ca din ce in ce mai multi parinti constientizeaza ca reusita nu sta in note, performanta nu sta (doar) in teme si ca un copil, pentru a fi echilibrat, are nevoie de timp in familie si de timp de joaca.

  5. Invatatoarea fetitei mele (este in clasa a 2-a) are o mentalitate foarte faina: wk trebuie sa fie liber, fara teme. Iar in rest primesc multe proiecte de facut in echipa. Scopul ei este ca cei mici sa vina cu drag la scoala, unde sa gaseasca colegi-prieteni. Acum ca vina vremea frumoasa, iese cu copiii cu biciletele/role in fiecare zi, 2 ore in parc. La sedintele cu parintii mereu ne sfatuieste cum trebuie sa ii abordam pe copii si ne repeta mereu ca ea noteaza ceea ce STIU copiii, iar calificativul B inseamna BINE, chiar daca nu e FB, este totusi BINE, NU e de RAU! Numele ei este Viki Rusu, Scoala Ion Agarbiceanu Alba Iulia si ii multumim!

    1. Ma bucur nespus ca exista si astfel de cadre didactice! Stiu ca sunt, cunosc multe si ma bucur cand parintii le apreciaza eforturile si le fac cunoscute realizarile, care nu sunt doar…calificativele copiilor.

  6. foarte adevarat si va multumesc pentru toate informatiile foarte clare pe care le oferiti de fiecare data,sper sa auda asta cat mai multi parinti,profesori si de CE nu SISTEMUL SI eu cred ca ar fi foarte util ca odraslele noastre sa auda macar ,cu siguranta vor fi captivati si or sa si asculte pentru ca se regasesc in ceea ce aud

  7. Buna ziua. Fetita noastra studiaza in sistem ACE si temele sunt putine sau inexistente si nu dureaza mai mult de 20 min pe zi. In acest sistem copilul se evalueaza singur dupa ce da un test, pe care il da cand este pregatiti, tocmai pentru a fi acumulat informatia. Ar fi bine daca si in sistemul de stat s-ar merge pe aceasta metoda. Simona

  8. Inca nu am ajuns la teme.
    Insa mie imi prinde bine o alta pespectiva. Nici nu vreau sa-i impun la copil numai sa invete.
    Din discutia voastra pot sa-i explic de ce sa invete.
    Eu incerc sa fiu deschis la lucrurile noi.Cum ii explic sotiei lucrurile aflate de la voi ca sa fim pe aceeasi unda, sa fim de acord cum sa procedam, pentru ca avem multe divergente .
    Multumesc mult.

  9. Copilul meu nu vrea sa își scrie, nu vrea sa învețe, vrea doar sa se joace. Este în cls a IV- a. Învață doar dacă stau eu lângă el, dacă îi promit ca mergem nu știu unde. Rar se întâmplă să găsesc temele scrise când vin de la Servici. Și când sa mai învețe?

  10. Am o pustoaica de 13 ani,clasa a-VI-a,si se plange ca nu are timp pentru joaca-teme prea multe-si atunci prefera sa si le faca in pauzele dintre ore,exercitii reduse la minim=daca doamna a spus sa facem minim 2 exercitii si maxim 6 rezultatul este =2.
    Materie multa impusa prin programa,27 de copii in clasa, aprofundarea prin studiu individual, de aici problema temelor „multe” pentru acasa.
    Cum ai mentionat,sunt isteti,si daca profa” nu are timp sa verifice tot si pe toti atunci de ce sa nu profitam?
    Rezultatul invitabil-anumite capitole tratate superficial , de aici carente in stapanirea materiei.
    Eu incerc sa nu uit ca si eu am fost elev, si nu unul stralucit, de aici o relatie destul de buna cu fiica mea.Spun buna pentru ca imi doresc sa devina excelenta.
    Toate cele bune !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Tu știi care sunt
cele trei nevoi psihologice de bază ale copilului tău?

Abonează-te la
Vitamina de Parenting

Newsletterul nostru zilnic
pentru Părinți echilibrați
Mesaje scurte din partea
Uraniei despre cum să crești
copii cu Fruntea sus
Informații validate de cele mai noi studii despre psihologia copilului
Tehnici și exerciții pe care le poți aplica imediat în relația cu copilul tău
Mesaje scurte din partea
Uraniei despre cum să crești
copii cu Fruntea sus

Informații validate
de cele mai noi studii despre
psihologia copilului

Tehnici și exerciții
pe care le poți aplica imediat
în relația cu copilul tău

Aplicația „Parents”

Aplicația de Parenting Nr. 1
în România